Віталій Кличко не будує ефективну муніципальну службу в Києві
Указ Петра Порошенка про призначення мера Віталія Кличка головою Київської державної адміністрації нівелює принципи самоврядності київської громади. Об’єднання голови державної адміністрації з виборною посадою мера є неприпустимим. Злиття посад в Києві є бомбою уповільненої дії, оскільки державні і самоврядні функції апріорі не можуть поєднуватися в демократичних країнах.
В своїй передвиборчій програмі Віталій Кличко декларував, що реформи розпочнуться з Києва. Але реальні кроки та дії щодо їх реалізації відсутні. Брак структурних реформ може призвести до приватизації “корумпованої системи” і реставрація підходів до управління столицею з часів Леоніда Черновецького.
Однією із головних проблем, що гальмують реалізацію реформ є наявність корумпованого державного апарату, який потребує якісних змін. На даний момент, Віталій Кличко вже розпорядився звільнити всіх керівників комунальних підприємств, що були призначені Олександром Поповим та Галиною Герегою.
В існуючій політичній традиції процедура звільнення чиновника відбувається шляхом “співбесіди” з політичним керівництвом, яка закінчується написанням заяви про звільнення за особистим бажанням. З точки зору норм та процедур, це є прямим порушенням прав державних службовців, які є залежними від волі політичних переможців.
В пункті 7, статті 30 Закону України “Про державну службу” сказано, що зміна керівників або складу державних органів не може бути підставою для припинення державним службовцем державної служби на займаній посаді з ініціативи новопризначених керівників, крім державних службовців патронатної служби. Однак, на практиці, процес звільнення може бути організований в обхід законодавства, з використанням можливості реструктуризації чи реорганізація органів державної влади. Меншою мірою може застосовуватися практика зменшення премій та обмеження просування по службі.
Як показує досвід формування влади, джерелом нових кадрів завжди стає політична партія, яка виграла вибори. В даному випадку це партія “УДАР”. Отримавши посаду голови КМДА, лідер партії ризикує продовжити політику тотальної партизації на місцевому рівні.
Подписывайтесь на новости “КиевVласть” в Facebook
Яким чином і якими кадрами адміністрація Віталія Кличка буде заповнювати вакансії – питання часу. Існує висока ймовірність того, що ці вакансії заповнять представники партії “УДАР” та наближені до цієї сили особи. Тепер зрозумілим залишається лише одне. Процедури, практика призначення та просування по службі державних службовців потребують кардинальних змін.
Європейська столиця повинна мати ефективну муніципальну службу, яка буде нейтральною і аполітичною. Це є першочерговим завданням для команди Віталія Кличка. Ротація керівництва департаментів та відділів КМДА, комунальних підприємств не принесе успіхів, а лише законсервує систему. Змінити потрібно принципи та підходи функціонування системи муніципального урядування.
Віталій Кличко має ліквідувати практику службових просувань, які ґрунтуються виключно на партійних квотах та суб’єктивних критеріях керівництва. Це руйнує всі демократичні засади ефективного управління в Києві і не дозволить послідовно реалізовувати реформи.