среда, 2 декабря 2020 г.
Урбаністична безвихідь чи нові можливості для західного краю Києва

Урбаністична безвихідь чи нові можливості для західного краю Києва

Ірина Міхальова

Експерт з розвитку міського середовища

Святошино завжди було таким собі міським “пансионатом”. Ніколи не забуду власне перше враження про район, коли я вперше сюди потрапила (ще наприкінці 80-х років минулого століття). Тоді сосни тут були просто велетенськими і їх було безліч. Навіть частини району звались “просіками”, і тиша стояла за  сучасними мірками просто неймовірна. Тут на Святошино традиційно були сконцентровані дитячі заклади, лікарні, пансіонати, будинки для літніх людей. Ще тоді переїзд сюди для багатьох був бажаним прихистком від метушні центру. Для мене, власне, також. Остаточно ми з сім'єю перебрались на Біличі на початку двохтисячних. Тоді це все ще здавалось досить тихим місцем.

Проте сьогодні район виглядає зовсім інакше. Його затисло і велике місто, що шалено розростається, і приміські райони. Які, начебто ще не Київ (навіть за новим Генпланом), та всі їх мешканці працюють, розважаються, купують, навчаються та лікуються саме тут. Бо там елементарно нема де. І все це  із-за міста тисне на наші святошинські дороги, інфраструктуру, транспортні розв'язки нашого “крайнього” району. Від тихого Святошино уже майже нічого не  залишилось. Відкриття нових станцій метро – Житомирська, Академмістечко – мало створити додаткові зручності для мешканців району. Проте реально сьогодні транспортним рішенням для району це не стало, бо у більшості цими станціями користуються не святошинці, а жителі передмістя. Їх сюди щоранку привозять сотні маршруток, інфраструктура ж для яких не організована тут зовсім.

Подписывайтесь на новости “КиевVласть”
 

Місто (читай – керівництво міста) досі офіційно не готове не визнати реального розширення його меж. Бо не береться розвивати інфраструктуру передмістя, віддаючи це на відкуп місцевих громад. А страждають в першу чергу самі кияни – мешканці таких районів, як мій.

Мої Біличі вже кілька років як не тихий і спокійний райончик. Зовсім. Безлад біля метро, особливо Житомирська та Академмістечко став просто неймовірним. Там утворились і розростаються просто якість неконтрольовані нетрі з кіосків, баулів, знесених ринків, маршруток, покинутих машин та затиснутих між всім цим сотень тисяч людей. Самі станції метро також вже не витримують пасажирського навантаження.

Подписывайтесь на новости “КиевVласть” в Телеграм

Ще гірша ситуація з корками на дорогах. Проспект Перемоги – основна артерія (як і всі дублюючі) настільки завантажений майже цілодобово, що аби доїхати на роботу на дев'яту чи вчасно довезти дітей в школу, доводиться виїжджати ледь не о сьомій ранку. Нескладно помітити, що останні пару років основні ранішні корки з центру перемістились саме на спальні райони. Це лише підтверджує гіпотезу про корінь нинішньої проблематики.

Який же вихід для святошинців та мешканців інших “крайніх” районів за цих умов? Адже розростання міста не спинити.

Міська влада має припинити ховати голову в пісок за формулюваннями “приміська агломерація”, та не лише вкотре пообіцяти будівництво нової кільцевої, а набратись сміливості на реальне розширення меж Києва в рамках нового Генерального плану розвитку столиці. Безумовно, це викличе непростий “діалог” з приміськими “елітами”, та думаючи про киян, важливо не забувати, що вони мешкають не лише на печерських пагорбах.

Ірина Міхальова, експерт з розвитку міського середовища

КиевVласть

Теги: новости киева, киев, транспорт, инфраструктура, пробки, киевская агломерация, развитие города

среда, 2 декабря 2020 г.
11:48
Хроники коронавируса в Украине: обновляется
16:50
ВСК Рады еще полгода будет расследовать “скрутки НДС”
16:45
Кличко назначил нового исполняющего обязанности директора КП “Киевское наследие”
16:23
Браконьера-”инноватора” задержали в Киеве (видео)
16:04
ТРЦ Gulliver присоединился к акции 16 дней против насилия
15:45
Кабмин не будет продлевать карантин “выходного дня”
15:30
Кадровые перестановки Кабмина: свежие назначения
15:26
Голосеевская РГА определила, на какие документы будет ставить гербовую печать
15:01
В Раде утвердили перечень уважительных причин отсутствия нардепов на пленарных и комитетских заседаниях
14:42
Закрытыми на карантин остаются еще 4 столичных школы
14:34
В ночь на четверг, 3 декабря, пять киевских трамваев будут работать в сокращенном режиме
14:21
Киевсовет сегодня планирует продать ОВГЗ на почти 1,5 млрд гривен
14:12
ВР запретила облсоветам самовольно переносить регистрацию коммунальных учреждений
14:06
Под Борисполем произошло смертельное ДТП с участием двух легковых автомобилей и грузовика (фото, видео)
13:44
На Київщині 17 дитсадків закрили на карантин
13:41
Стало відомо, які школи Київщини через коронавірус працюють дистанційно
Календарь событий