неділя, 15 грудня 2024 г.
Урбаністична безвихідь чи нові можливості для західного краю Києва

Урбаністична безвихідь чи нові можливості для західного краю Києва

Ірина Міхальова

Експерт з розвитку міського середовища

Святошино завжди було таким собі міським “пансионатом”. Ніколи не забуду власне перше враження про район, коли я вперше сюди потрапила (ще наприкінці 80-х років минулого століття). Тоді сосни тут були просто велетенськими і їх було безліч. Навіть частини району звались “просіками”, і тиша стояла за  сучасними мірками просто неймовірна. Тут на Святошино традиційно були сконцентровані дитячі заклади, лікарні, пансіонати, будинки для літніх людей. Ще тоді переїзд сюди для багатьох був бажаним прихистком від метушні центру. Для мене, власне, також. Остаточно ми з сім'єю перебрались на Біличі на початку двохтисячних. Тоді це все ще здавалось досить тихим місцем.

Проте сьогодні район виглядає зовсім інакше. Його затисло і велике місто, що шалено розростається, і приміські райони. Які, начебто ще не Київ (навіть за новим Генпланом), та всі їх мешканці працюють, розважаються, купують, навчаються та лікуються саме тут. Бо там елементарно нема де. І все це  із-за міста тисне на наші святошинські дороги, інфраструктуру, транспортні розв'язки нашого “крайнього” району. Від тихого Святошино уже майже нічого не  залишилось. Відкриття нових станцій метро – Житомирська, Академмістечко – мало створити додаткові зручності для мешканців району. Проте реально сьогодні транспортним рішенням для району це не стало, бо у більшості цими станціями користуються не святошинці, а жителі передмістя. Їх сюди щоранку привозять сотні маршруток, інфраструктура ж для яких не організована тут зовсім.

Подписывайтесь на новости “КиевVласть”
 

Місто (читай – керівництво міста) досі офіційно не готове не визнати реального розширення його меж. Бо не береться розвивати інфраструктуру передмістя, віддаючи це на відкуп місцевих громад. А страждають в першу чергу самі кияни – мешканці таких районів, як мій.

Мої Біличі вже кілька років як не тихий і спокійний райончик. Зовсім. Безлад біля метро, особливо Житомирська та Академмістечко став просто неймовірним. Там утворились і розростаються просто якість неконтрольовані нетрі з кіосків, баулів, знесених ринків, маршруток, покинутих машин та затиснутих між всім цим сотень тисяч людей. Самі станції метро також вже не витримують пасажирського навантаження.

Подписывайтесь на новости “КиевVласть” в Телеграм

Ще гірша ситуація з корками на дорогах. Проспект Перемоги – основна артерія (як і всі дублюючі) настільки завантажений майже цілодобово, що аби доїхати на роботу на дев'яту чи вчасно довезти дітей в школу, доводиться виїжджати ледь не о сьомій ранку. Нескладно помітити, що останні пару років основні ранішні корки з центру перемістились саме на спальні райони. Це лише підтверджує гіпотезу про корінь нинішньої проблематики.

Який же вихід для святошинців та мешканців інших “крайніх” районів за цих умов? Адже розростання міста не спинити.

Міська влада має припинити ховати голову в пісок за формулюваннями “приміська агломерація”, та не лише вкотре пообіцяти будівництво нової кільцевої, а набратись сміливості на реальне розширення меж Києва в рамках нового Генерального плану розвитку столиці. Безумовно, це викличе непростий “діалог” з приміськими “елітами”, та думаючи про киян, важливо не забувати, що вони мешкають не лише на печерських пагорбах.

Ірина Міхальова, експерт з розвитку міського середовища

КиевVласть

Теги: новости киева, киев, транспорт, инфраструктура, пробки, киевская агломерация, развитие города

середа, 17 квітня 2024 г.
18:19
УВАГА!!! КиївВлада переїхала на новий домен
п'ятниця, 12 квітня 2024 г.
20:56
“Українська команда” передала велику партію дронів-літаків легендарному батальйону “Ахіллес”, - Палатний
20:51
Ексміністр оборони Резніков став директором безпекових і оборонних програм в ГО “Український інститут майбутнього”
20:45
Начальник КОВА Руслан Кравченко у Чернівцях взяв участь у Конгресі місцевих та регіональних влад при Президентові України
20:34
На київській ТЕЦ-5 встановлять додаткові генератори
20:20
В Україну повернули тіла 99 полеглих захисників
20:02
У Києві з суботи відновлює роботу автобус № 7 (схема)
19:54
На Бахмутському та Новопавлівському напрямках відбито понад 40 атак, загалом на фронті 81 боєзіткнення, - Генштаб ЗСУ
19:43
Представники громадськості вимагають припинити переслідування антикорупційних активістів та журналістів-розслідувачів
19:31
Відзавтра, 13 квітня, столичний автобус № 35 подовжить свій маршрут до вулиці Гліба Бабіча (схема)
19:13
“Укренерго” організувала для ветеранів війни програму навчання та працевлаштування “Разом”
19:01
На Броварщині витратять 1,86 млн гривень на облаштування дитмайданчиків
18:49
На вулиці Богатирській у Києві до 21 квітня обмужать рух транспорту (схема)
18:36
У Броварах з'явився новий патріотичний стінопис “Обіймаю тебе, моя Україно!”
18:17
Столична влада зупинила проведення аукціону з надання в оренду Житнього ринку
18:04
У реєстрі зниклих безвісти наразі налічується понад 2 тисяч дітей
Календар подій