середа, 11 грудня 2024 г.
Цифрова ідентичність

Цифрова ідентичність

Олег Чеславський

Голова ГО “Укрмедіа”

Так чи інакше нам доводиться кожного дня прокладати шлях через десятки вимірів, світів, сфер, прошарків.

Ми, немов перегортаючи сторінки книги, переносимося зі світу у світ підлаштовуючись, мімікруючи під його стандарти, традиції, умови.

Звичайно не всім така ситуація, такий стан речей подобається, бо люди за більшістю своєю дуже консервативні і насправді до змін ставляться з великим острахом. Намагаючись немов валізу без ручки перенести тягар своїх звичок у світи, де увесь цей багаж виглядає і не відповідно, і безглуздо, і смішно.

Так і сьогодні, у той час коли хвиля, дев'ятий вал  цифрових технології увірвався в наше життя, вимагаючи перехід на цифрові стандарти, ми все намагаємось втекти від необхідності створення своєї цифрової ідентичності.

Так. Нам сьогодні нагально потрібна цифрова ідентичність для органічного входження у цифровий світ, комфортного доступу до цифрових продуктів та сервісів.

Нам вкрай необхідна цифрова ідентичність для повносяжного поширення можливостей розумних міст.

Звичайно центральним елементом трансформуючим звичайне місто у розумне є розумні люди, розумна громада міста і вже потім технології.

Але необхідність створення свого цифрового аватара, цифрового двійника для повноцінного, безобмежного користування цифровими сервісами є проблемою, яку потрібно вирішити перш за все.

Подписывайтесь на новости “КиевVласть”
 

Завдяки рекламним компаніям виробників високотехнологічних приладів ми всі сьогодні знаємо що розумні міста неможливі без:

Безкоштовного покриття Wi-Fi,

4G - 5G мережі,

Використання автоматичних датчиків для контролю дорожнього руху,

Датчиків які збирають інформацію про забруднення повітря,

Застосування сонячних батарей,

Розумних лічильників які допоможуть виявити нераціональне використання ресурсів.

Але розумне місто — це все ж більше, ніж транспорт і комунальні послуги.

Міста повинні проектуватися з урахуванням інтересів людей, які в них живуть.

Славетний французький архітектор Ле Корбюзьє, писав, що міста повинні бути “машинами для життя”.

Покриття міста датчиками й можливістю підключення  до них для керування не зробить місто більш розумним. Використання розумних технологічних приладів зробить його більш цифровим.

Цифрові прилади на цифрових протоколах вже об'єднані в єдину мережу, а люди? Люди зі своїми архаїчними протоколами доступу, з паперовими та пластиковими ідентифікаторами, все ще знаходяться поза межами більшості її можливостей.

Саме для більш плідної та комфортної співпраці сервісів та приладів розумного міста нам сьогодні просто необхідно впровадити цифрову ідентифікація для всіх.

Які переваги надасть цифрова ідентифікація мешканцям розумного міста?

Багато послуг, які ми сьогодні використовуємо в повсякденному житті, насправді вже є цифровими:

перевірка балансу в банку,

покупка товарів в інтернет магазині,

покупка квитків на потяг, літак.

Все це цифрові послуги, доступ до яких ми отримуємо через свої стаціонарні або мобільні пристрої. Отримуємо, кожного разу вбиваючи певну кількість часу на підтвердження нашої ідентичності.

Банківські послуги

Банки, звичайно для нашої з вами безпеки, кожного разу вимагають нам підтвердити свою особистість. Використовуючи цифрову ідентифікацію ви економите масу часу просто не помічаючи ту кількість етапів перевірки які проходять на програмному рівні.

Медичні послуги

Паперові медичні картки, безкінечні черги, посвідчення особи, щоб підтвердити право на отримання послуг- це все спадки недалекого минулого, від яких ми ніяк не бажаємо відмовитись.

Використання цифрової ідентифікація значно поліпшить взаємодію лікарів та пацієнтів. Лікарі зможуть отримати доступ до цифрової хмарної бази медичних записів, коли це необхідно, з будь-якого місця.

Пацієнти зможуть дізнатися більше про лікаря, отримати онлайн консультацію, записатися до лікаря в зручний для них час.

Цифрове врядування

Важлива частина майбутнього розумного міста — це цифрове або електронне врядування. Для багатьох розуміння цифрового врядування починається і закінчується на  онлайн-голосуванні. Але це тільки один з механізмів, інструментів, завдяки яким громадськість може впливати на прийняття рішень.

Завдяки цифровій ідентифікації громадяни отримають можливість:

отримувати всі пов'язані публічні послуги;

спілкувалися з органами місцевого самоврядування;

долучатися до публічних консультацій;

ініціювати розгляд суспільноважливих питань.

Керування розумними приладами

Цифрова ідентифікація також була б неймовірно корисна для управління пристроями інтернету речей, які вже стали масовими. Користувачам було б в рази легше управляти пристроями, якщо б відпала необхідність кожного разу підтверджувати право власності на пристрії для того щоб наприклад відрегулювати налаштування термостату. Аналогічно наявність цифрового ID сприяла би тому, щоб регулювати налаштування могли тільки вони.

Сьогодні ж при управлінні кожним окремим пристроєм кожного разу дані передаються виробнику, а пристрой управляються через портал і додаток виробника. Фактично це призводить до того, що кожна служба контролю пристроєм вимагає своє ім'я користувача та пароль.

Цифрові адміністративні, комунальні та інші сервісні послуги

Цифрова ідентифікація з'єднає мешканців з сервісними послугами розумного міста, перетворивши його в Інтернет речей і людей.

Для отримання довідок, виписок, документів, замовлення платних послуг та сплати за них не треба буде більше стояти в чергах або постійно, на кожному кроку, у кожному кабінеті підтверджувати свою особу. Єдиний сервіс цифрової ідентифікації подолає і цю низку проблем.

Захист даних

Саме на державу повинен лягти тягар по забезпеченню захищеного цифрового каналу який дозволив би здійснювати двосторонній зв'язок. Канал до якого можна було б, використовуючи цифрову ідентифікацію, отримати доступ, як громадянам так представникам комерційних сервісів та державних служб, що зробило би користування цифровими сервісами набагато простішим.

Безпека, безумовно, є запорукою успішної програми цифрової ідентифікації. Але безпека, відношення до неї, повинна розвиватися нарівні зі зручністю користувача.

Стан цифрової ідентичності

На жаль, впровадження ідеї цифрової ідентичності розвивається сьогодні з недостатньою швидкістю, і багато людей говорять про неї як про щось нереальне, фантастичне, футуристичне. Але, все ж таки, певні кроки є:

В Європі, існує узгоджений стандарт eIDAS (electronic identification and trust services), але фактично впроваджують його лише 2 країни: Норвегія і Бельгія.

Британська ініціатива цифрової ідентифікації Gov.Verify застопорилась, тому, що уряд сподівався на більшу увагу до нього від приватного сектора.

Індійський “Aadhar” також у ступорі, зокрема через проблеми захисту інформації.

Навіть Естонія, яку багато хто вважає еталоном для прикладу, має проблеми з впровадженням через нещодавно встановлений факт дефекту безпеки ID-карт.

Цифрова ідентичність в Україні

В Україні ситуація теж не достатньо втішна.

Відсутність у громадян унікального номеру громадянина завжди була головним бар'єром розвитку цифрових послуг.

Тільки в 2014 році в Україні нарешті було розпочато створення демографічного реєстру.

Сьогодні в реєстрі вже понад 13 млн українців, видано понад 3 млн ID-карток.

До того ж українська ID-карта не містить електронний підпис. Який звичайно можна додати пізніше, але… Це теж певна незручність.

До того ж використання ID-карт неможливо без спеціального апаратного рідера.

Звичайно можна сказати, що є технологія MobileID, яка дозволяє записати електронний підпис на SIM-карту, і 2 з 3 мобільних операторів України вже активно надають таку послугу, але… Послуга MobileID не безкоштовна.

Перспективи цифрової ідентичності

На жаль результатом відсутність єдиного законодавства та стратегії в світі призвела до низки експериментальних впроваджень, розрізнених успіхів, невдалих спроб і як наслідок майже нульовій увазі до цифрової ідентичності урядів більшості країн.

Відсутність єдиної стратегії переходу до цифрової ідентифікації робить складним планування для тих, хто створює розумну міську інфраструктуру сьогодні, і майже унеможливлює її перехід на загальноприйняті стандарти у майбутньому.

Саме тому одним з потенційних переможцем у впровадженні цифрової ідентифікації мають стати самі міста.

У той час, поки національні уряди вирішують питання глобального масштабу, місто, за допомогою приватного сектору, може на рівні муніципалітету ініціювати створення власної екосистеми цифрової ідентифікації.

Єдине, що тут необхідно врахувати, що запорукою успішного впровадження системи цифрової ідентифікації повинна стати надійна система її захисту та безпеки. 

Читайте: Онлайн-інструменти залучення громадськості до участі

Олег Чеславський, голова ГО “Укрмедіа”

КиевVласть

Теги: новости киева, умный город, цифровая идентификация, он-лайн сервисы, защита данных

середа, 17 квітня 2024 г.
18:19
УВАГА!!! КиївВлада переїхала на новий домен
п'ятниця, 12 квітня 2024 г.
20:56
“Українська команда” передала велику партію дронів-літаків легендарному батальйону “Ахіллес”, - Палатний
20:51
Ексміністр оборони Резніков став директором безпекових і оборонних програм в ГО “Український інститут майбутнього”
20:45
Начальник КОВА Руслан Кравченко у Чернівцях взяв участь у Конгресі місцевих та регіональних влад при Президентові України
20:34
На київській ТЕЦ-5 встановлять додаткові генератори
20:20
В Україну повернули тіла 99 полеглих захисників
20:02
У Києві з суботи відновлює роботу автобус № 7 (схема)
19:54
На Бахмутському та Новопавлівському напрямках відбито понад 40 атак, загалом на фронті 81 боєзіткнення, - Генштаб ЗСУ
19:43
Представники громадськості вимагають припинити переслідування антикорупційних активістів та журналістів-розслідувачів
19:31
Відзавтра, 13 квітня, столичний автобус № 35 подовжить свій маршрут до вулиці Гліба Бабіча (схема)
19:13
“Укренерго” організувала для ветеранів війни програму навчання та працевлаштування “Разом”
19:01
На Броварщині витратять 1,86 млн гривень на облаштування дитмайданчиків
18:49
На вулиці Богатирській у Києві до 21 квітня обмужать рух транспорту (схема)
18:36
У Броварах з'явився новий патріотичний стінопис “Обіймаю тебе, моя Україно!”
18:17
Столична влада зупинила проведення аукціону з надання в оренду Житнього ринку
18:04
У реєстрі зниклих безвісти наразі налічується понад 2 тисяч дітей
Календар подій
Підтримка армії та більше коштів на “цивільні” напрямки: Київрада внесла зміни до бюджету-2024 і Програми соцекономрозвитку
12 квітня 2024 г. 15:00
Підтримка армії та більше коштів на “цивільні” напрямки: Київрада внесла зміни до бюджету-2024 і Програми соцекономрозвитку
Столична міськрада 11 квітня 2024 року внесла чергові зміни до бюджету Києва на 2024 рік, а також відкоригувала нову Програму економічного та соціального розвитку (ПЕСР), яка розрахована на 2024-2026 роки. Точний перелік всіх коригувань буде доступний після публікації цих документіві, адже депутати і чиновники погодили внесення до відповідних проєктів рішень численних правок безпосередньо перед їх розглядом в сесійній залі. Між тим, відомо, що дохідну частину бюджету було збільшено до 75,2 млрд гривень, видаткову – до 92,5 млрд гривень. Відповідно, додаткові 995 млн гривень планується витратити по програмі “Захисник Києва”, 79,9 млн – на обладнання опорних пунктів в межах столиці, 459,3 млн гривень – на різні соціальні виплати військовослужбовцям, 30 млн гривень – напряму нададуть Міністерству оборони України в якості субвенції тощо. Не обійшлося і без збільшення витрат на “цивільні” напрямки – ще 89,4 млн було виділено на ремонтні роботи на дорогах, 50,8 млн – на реконструкцію ліфтового обладнання в багатоповерхівках і т.д. Була відповідно відкорегована і нова Програму економічного та соціального розвитку (ПЕСР), яка розрахована на 2024-2026 роки. 
Бюджет Києва дуже скромно поповнився за рахунок оренди та приватизації комунального майна у 2023 році
10 квітня 2024 г. 09:00
Бюджет Києва дуже скромно поповнився за рахунок оренди та приватизації комунального майна у 2023 році
У 2023 році столична влада продемонструвала одні з найгірших результатів наповнення бюджету за рахунок оренди і приватизації комунального майна за останні роки. Як стало відомо, від такої оренди до міської скарбниці надійшло 33,9 млн гривень, що більш ніж в половину менше планових показників, а від продажу комунальної нерухомості – 81,9 млн гривень (плюс ще 18.9 млн гривень, які були перераховані у 2024 році), що набагато менше ніж у попередні роки. Судячи з усього, причиною таких скромних надходжень до міського бюджету є і повномасштабна війна, яка знизила бізнес-активність у столиці, і систематичні порушення процедур і законодавства з боку профільних чиновників КМДА, які кожного року обходяться киянам у десятки мільйонів гривень.