п'ятниця, 22 листопада 2024 г.
Трохи про винятки

Трохи про винятки

Олександр Пліва

Підприємець, член Антикорупційної ради при Київському міському голові

Поки вчорашній пост про наказ на демонтаж 13 000 незаконних конструкцій вже розходиться кругами по мутній воді столичної реклами, хочу звернути увагу на деякі важливі обставини.

Рівень розуміння людини необізнаної в деталях не дозволяє відділити “зерно від полови” тому вона сприймає такі новини комплексно. І заголовки деяких публікацій є одночасно доказом цього твердження та інструментом впливу на свідомість тих, хто не має можливості, бажання, часу чи ще чогось розбиратися про що власне йдеться. А доданий скріншот результів пошуку у гуглі, на жаль, показує що у гонитві за гучними заголовками не “пасуть задніх” навіть такі прогресивні ресурси як Новое Время.

Тепер про дешеві сенсації.

Ще місяць тому у пості КП "Київреклама" було оприлюднено інформацію про те, що: “…з майже 40 000 рекламних конструкцій розміщених у Києві, майже 23 000 є незаконними”.

Ось ця цитата з вчорашнього посту: “Невеличким таким наказом на демонтаж ставимо крапку в долі всіх незаконних конструкцій. Всіх. Без винятку (станом на сьогодні),” – вказує, що або хтось сильно помилявся чи брехав, або за місяць у столиці демонтували 10 000 конструкцій, або ж винятки таки є і їх таки чимало.

“Відкрита база” розміщена на сайті комунального підприємства жодним чином не додає ясності, адже станом на сьогодні в ній “Встановлено без дозволу” 15742 конструкції, а щитів усіх видів і форматів (частину з яких дійсно можна назвати білбордами) обліковується менше 11 000 тисяч.

Впевнений, що і цього разу усьому знайдеться якесь пояснення. Наприклад з’ясується, що до цієї кількості входить т.з. реклама на транспорті, інформація про яку чомусь вже другий рік поспіль ніяк не з’явиться у відкритому доступі, або хтось таки згадає, що вивіски згідно законодавства не є рекламою і на їх розміщення не потрібно отримувати дозволів.

Але то вже деталі, а поки, після оприлюднення такого безпрецедентного наказу кожен бажаючий зможе пошукати, що саме у нього не потрапило…

Подписывайтесь на новости “КиевVласть”
 

Тепер коротко про причини і наслідки.

Основним чинником зростання кількості нелегальних рекламних конструкцій у Києві є, насамперед, невиправдано довга процедура отримання дозволів на розміщення зовнішньої реклами, яка містить численні корупційні ризики. Можна констатувати, що останні кілька років дозвільне законодавство у столиці зухвало ігнорується або тлумачиться чиновниками на свій лад. Пояснюється все це традиційно “благими намірами”, тобто піклуванням про її зовнішній вигляд, а куди веде вимощений такими намірами шлях усі ми добре знаємо.

Тим хто не робить висновки за заголовками і переможними постами, не буде складно зрозуміти, що запекла боротьба з наслідками без усунення причин може давати виключно короткостроковий результат. І дійсно, у довгостроковій перспективі маємо ось що - 2 роки тому проведена спільно з учасниками ринку інвентаризація виявила 7000 нелегальних конструкцій, що у рази менше ніж їх кількість у будь-якій з оприлюднених вище версій.

Тому без зміни процедури видачі дозволів яка визначена Порядком розміщення реклами у м. Києві, ухваленим з порушенням закону ще за часів Черновецького, та ретельного стирання “інституційної пам’яті”, тобто виключення з процесів усіх, хто раніше до нього мав відношення на кардинальні зміни на краще сподіватися не варто.

Якщо хто не в курсі, то саме сьогодні остання з постійних комісій Київської міської ради мала погодити Положення про Управління з питань реклами, рішення про утворення якого депутати прийняли ще наприкінці липня. Після затвердження Положення розпорядженням КМДА і реєстрації юридичної особи хтось має почати виконувати обов’язки керівника Управління, бо конкурсні процедури у нас тривають довго, особливо коли заважають призначати тих кого треба.

Отже, черговий PR-здобуток можна сприймати одночасно і як відповідну заяву, і як спробу обгрунтування необхідності передбачити у рішенні про бюджет наступного року більш ніж значні кошти для фінансування демонтажів. Хоча, якщо я правильно розумію, закуповувати такі послуги нашому розумному місту давно вже мала б допомагати Система публічних електронних закупівель ProZorro.

Чи це теж виняток?

Далі буде…

Олександр Пліва, підприємець, член Антикорупційної ради при Київському міському голові

КиевVласть

середа, 17 квітня 2024 г.
18:19
УВАГА!!! КиївВлада переїхала на новий домен
п'ятниця, 12 квітня 2024 г.
20:56
“Українська команда” передала велику партію дронів-літаків легендарному батальйону “Ахіллес”, - Палатний
20:51
Ексміністр оборони Резніков став директором безпекових і оборонних програм в ГО “Український інститут майбутнього”
20:45
Начальник КОВА Руслан Кравченко у Чернівцях взяв участь у Конгресі місцевих та регіональних влад при Президентові України
20:34
На київській ТЕЦ-5 встановлять додаткові генератори
20:20
В Україну повернули тіла 99 полеглих захисників
20:02
У Києві з суботи відновлює роботу автобус № 7 (схема)
19:54
На Бахмутському та Новопавлівському напрямках відбито понад 40 атак, загалом на фронті 81 боєзіткнення, - Генштаб ЗСУ
19:43
Представники громадськості вимагають припинити переслідування антикорупційних активістів та журналістів-розслідувачів
19:31
Відзавтра, 13 квітня, столичний автобус № 35 подовжить свій маршрут до вулиці Гліба Бабіча (схема)
19:13
“Укренерго” організувала для ветеранів війни програму навчання та працевлаштування “Разом”
19:01
На Броварщині витратять 1,86 млн гривень на облаштування дитмайданчиків
18:49
На вулиці Богатирській у Києві до 21 квітня обмужать рух транспорту (схема)
18:36
У Броварах з'явився новий патріотичний стінопис “Обіймаю тебе, моя Україно!”
18:17
Столична влада зупинила проведення аукціону з надання в оренду Житнього ринку
18:04
У реєстрі зниклих безвісти наразі налічується понад 2 тисяч дітей
Календар подій
Підтримка армії та більше коштів на “цивільні” напрямки: Київрада внесла зміни до бюджету-2024 і Програми соцекономрозвитку
12 квітня 2024 г. 15:00
Підтримка армії та більше коштів на “цивільні” напрямки: Київрада внесла зміни до бюджету-2024 і Програми соцекономрозвитку
Столична міськрада 11 квітня 2024 року внесла чергові зміни до бюджету Києва на 2024 рік, а також відкоригувала нову Програму економічного та соціального розвитку (ПЕСР), яка розрахована на 2024-2026 роки. Точний перелік всіх коригувань буде доступний після публікації цих документіві, адже депутати і чиновники погодили внесення до відповідних проєктів рішень численних правок безпосередньо перед їх розглядом в сесійній залі. Між тим, відомо, що дохідну частину бюджету було збільшено до 75,2 млрд гривень, видаткову – до 92,5 млрд гривень. Відповідно, додаткові 995 млн гривень планується витратити по програмі “Захисник Києва”, 79,9 млн – на обладнання опорних пунктів в межах столиці, 459,3 млн гривень – на різні соціальні виплати військовослужбовцям, 30 млн гривень – напряму нададуть Міністерству оборони України в якості субвенції тощо. Не обійшлося і без збільшення витрат на “цивільні” напрямки – ще 89,4 млн було виділено на ремонтні роботи на дорогах, 50,8 млн – на реконструкцію ліфтового обладнання в багатоповерхівках і т.д. Була відповідно відкорегована і нова Програму економічного та соціального розвитку (ПЕСР), яка розрахована на 2024-2026 роки. 
Бюджет Києва дуже скромно поповнився за рахунок оренди та приватизації комунального майна у 2023 році
10 квітня 2024 г. 09:00
Бюджет Києва дуже скромно поповнився за рахунок оренди та приватизації комунального майна у 2023 році
У 2023 році столична влада продемонструвала одні з найгірших результатів наповнення бюджету за рахунок оренди і приватизації комунального майна за останні роки. Як стало відомо, від такої оренди до міської скарбниці надійшло 33,9 млн гривень, що більш ніж в половину менше планових показників, а від продажу комунальної нерухомості – 81,9 млн гривень (плюс ще 18.9 млн гривень, які були перераховані у 2024 році), що набагато менше ніж у попередні роки. Судячи з усього, причиною таких скромних надходжень до міського бюджету є і повномасштабна війна, яка знизила бізнес-активність у столиці, і систематичні порушення процедур і законодавства з боку профільних чиновників КМДА, які кожного року обходяться киянам у десятки мільйонів гривень.