среда, 19 июня 2019 г.
Скільки ще буде будуватися Подільський міст не знає ніхто

Скільки ще буде будуватися Подільський міст не знає ніхто

Леонід Косаківський

Київський міський голова, голова Київради, голова міської державної адміністрації в 1993 - 1998 рр.

“Я добудую міст, який почали зводити ще у 1979 році”. “Міст будують вже 40 років, документація на міст датована 1979 роком. Досі він не побудований…” Це цитати від Віталія Кличка 2017 року, який тоді пообіцяв його відкрити за три роки,тобто в 2020-му. Бог у поміч. 

Цю його мантру про 40 років, покликану виправдати власну неквапливість в цьому питанні, підхопили і його підлеглі, і деякі експерти. Щоправда всі вони називають інші дати, більше вже про начебто існуючий проект чи то 1986-го, чи 1987 року. 

Насправді перший офіційний документ щодо мосту датований 14 травня 1993 року, коли Кабінет Міністрів України за поданням Київської міської державної адміністрації своїм розпорядженням № 302-р затвердив техніко-економічні обґрунтування будівництва Подільсько-Воскресенської лінії Київського метрополітену та Подільського мостового переходу через р. Дніпро, розроблені інститутами “Київметропроект” і “Київшляхпроект”, і визначив термін будівництва 9 років.

До цього може щось і було в фантазіях, мріях, перспективних розробленнях, навіть мались позначки на схемах перспективного територіально-планувального розвитку Києва, картах генплану міста зразка 1966 року, згадка в тексті постанови ЦК КПУ і Ради Міністрів УРСР від 13.05.1986 про початок будівництва Подільсько-Воскресенської лінії, але не більше того. 

Подписывайтесь на новости “КиевVласть”
 

Напрацювання по техніко-економічному обґрунтуванню мостового переходу і вибору місця для нього тривали дуже довго. 

Директор інституту “Київметропроект” Анатолій Волинський (Демократ. Україна, 1993 рік, 20 травня) свого часу розповів, що варіант техніко-економічного обґрунтування, затверджений Урядом 14.05.1993, був сімнадцятий числом. Усі попередні відхилялися роками на засіданнях містобудівної ради. 

Тобто до згаданого розпорядження Кабміну нічого у вигляді документу, який би мав чинність і силу, не існувало. 

Далі нами була затверджена Програма розвитку Київського метрополітену (розпорядження Представника Президента України в місті Києві № 1253 від 10.12.1993), в якій по рокам були розписані в т.ч. завдання по Подільсько-Воскресенській лінії метро до 2001 року. 

На основі затвердженого Кабінетом Міністров України ТЕО Київсоюздорпроектом (генеральний проектувальник) з залученням проектних та наукових організацій в 1994 р. розроблено проект Подільського мостового переходу для суміщеного руху метрополітену і автотранспорту, кабельних комунікацій, а на окремих ділянках—трубопроводів. На всіх мостах і естакадах взаємне розташування автопроїздів і метро — у двох рівнях: в нижньому — колії метро: в верхньому — автопроїзди (джерело: Фукс Г. Б., Грищенко В. М., Корнєєв М. М. Новий міст через Дніпро в Києві // Будівництво України. — 1995. — № 5. — С. 28–32).

Розпочалися підготовчі та вишукувальні роботи, проект “утрясався” по ходу. 

17 травня 1996 року, в останній робочий мій день на посаді голови КМДА, на нараді під моїм головуванням (вона також стала останньою в цьому статусі) було розглянуто питання про стан проектування та будівництва Подільського мостового переходу. Узято до уваги, що проектування мостового переходу остаточно закінчено. 

Визначено, що загалом на виконання проектних та підготовчих робіт будівництва Подільсько-Воскресенської лінії метрополітену з Подільським мостовим переходом на 1996 рік необхідно було 1,1 трлн крб. 

За рахунок бюджету міста та залучених позабюджетних джерел фінансування ми запланували покрити 50% вказаної суми (станом на травень вже було виділено 149,8 млрд крб). Решту 550 млрд крб Президент і Уряд обіцяли передбачити Проектом Державної програми соціального і економічного розвитку України на 1996 рік. Але, наскільки мені відомо, цього не було зроблено.

Ми би виконали намічене поза сумнівом, бо були налаштовані на результат. А гроші вибили би. 

Але після цієї наради одразу відбувся “переворот на Хрещатику”, а нова адміністрація не надто активничала в цьому сенсі. Роботи загальмувалися. Були дві спроби їх відновити в 2003, здається, і в 2008-му, але реально вони пішли лише з приходом грошей під Євро-2012. Далі знову все застопорилося. Сьогоднішня ситуація відома. 

Отже, міст будується не 40 років, а 26 (з 1993 року) — тобто з перевищенням на 18 років регламентованого Урядом терміну введення в дію загалом даної лінії метро. 

Скільки будівництво ще триватиме, не знає ніхто.

Леонід Косаківський, Київський міський голова, голова Київради, голова міської державної адміністрації в 1993 - 1998 рр.

KиевVласть

Теги: новости киева, кличко, строительство, проект, мост, подольско-воскресенский мост, подольский мостовой переход

вторник, 18 июня 2019 г.
20:45
Завтра, 19 июня, до конца месяца ограничат движение на пересечении проспекта Палладина и бульвара Вернадского
20:24
За две недели велопатрульные Киева обработали более 400 вызовов
20:05
ТРЦ Gulliver вместе с TPG дарит 4 поездки на двоих в Испанию, Кипр, на Крит и в Грецию
19:44
Суд взыскал с госпредприятия в пользу НБУ более 108 млн гривен по кредитной задолженности
19:23
На прошлой неделе столичные патрульные обработали более 11 тысяч вызовов
19:04
В центре Киева два автомобиля провалились под асфальт (фото)
18:43
Экс-депутат Ирпенского горсовета проиграл апелляцию по восстановлению мандата
18:26
В Деснянском районе Киева проведут плановую промывку сетей водоснабжения (адреса)
18:06
В Киеве часть проспекта Победы “почистили” от рекламных бигбордов (фото)
17:45
На прошлой неделе в рамках проекта “Врач в вашем доме” обследовались более 1372 киевлян (график обследований)
17:25
ТРЦ Gulliver разыгрывает пригласительные на ужин-дегустацию в Mr. ZUMA
17:04
Жители Барышевской ОТО грозятся перекрывать дороги из-за разбитого путепровода
16:44
До конца недели в Киеве сохранится чрезвычайная пожарная опасность
16:27
Курсантам Военного института КНУ им. Шевченко отказывают в льготном проезде в метро
16:04
Предполагаемый водитель автомобиля на “мосту Кличко” ранее был лишен прав за пьяную езду, - патрульная полиция Киева
15:46
С 2014 года в Киеве появилось более 200 новых топонимов
Календарь событий