ОК чи кидок?
Ні, я точно, як і багато українців, не є прихильником наявності в державній власності збиткових, неефективних та корумпованих державних підприємств, які використовуються за принципом "збитки державі, а прибутки своїм". Але чи бути приватизації по-новому?
Понад 300 об’єктів державної власності які підлягають приватизації у 2015 році, затверджено постановою Кабінету міністрів № 271 від 12 травня 2015 року.
Є 4 питання, на які важливо отримати відповідь від Кабміну:
- фінансове питання. Відповідно до затвердженого на 2015 рік державного бюджету, від приватизації планується отримати 17 млрд гривень. Або при затверджені держбюджету планувалась інша кількість підприємств для приватизації, або мають терміново переглядатись плани за цією статею у держбюджеті 2015. Я розумію що зараз криза, ціни в рази менші ніж могли б бути, і 800 млн.$ дуже необхідні бюджету України, АЛЕ як так може бути, що 1 млрд$ за Рошен це мало, бо хочеться 3 млрд.$, а 800млн$ за понад 300 державних об'єктів це ОК? http://zn.ua/…/nestle-gotova-kupit-roshen-za-1-mlrd-dollaro…
- адміністративне. Продати можна все. Питання тільки наскільки прозоро. Чи можемо ми проводити приватизацію за процедурами, за якими було вкрадено у держави (читайте у нас з вами) за останні десятиліття так багато? Ні! Можливо в нас планується оновлена Державна програма приватизації, де буде передбачено нові процедури і усунуті ті речі, які було закладено, щоб продавати своїм і дешевше? Без змін, і при проведені "карманих" конкурсів - іноземний інвестор, м'яко кажучи, не дуже буде зацікавлений брати участь у такій приватизації. І тоді наші ФПГ за безцінь поповнять свої активи;
- кадрове. Головним виконавцем приватизаційного розпродажу є Фонд держмайна України. Але майже рік ми не маємо голови фонду. Можливо, враховуючи такі завдання для фонду, проходить ретельний відбір керівника за фаховими та репутаційними критеріями? Скоро дізнаємось. І ще точно мають бути підняті питання у відповідальності та посиленому контролі за діяльністю Фонду держмайна та його керівництва. Адже маємо ситуацію, коли два екс очільника фонду трагічно загинули. Випадковість? Не думаю...
- питання природних монополій. Для того, аби заручниками від не розумної приватизації не стали прості громадяни, приватизація підприємств в деяких галузях, має відбуватись за зміненим антимонопольним законодавством, де держава має залишати за собою право визначати, як працюють на ринку природніх монополій. І чому, до речі, досі немає призначення керівника Антимонопольного комітету? Знову відбір, як і керівника Фонду держмайна? Ну, ОК, і тут чекаємо...
Дійсно, не всі підприємства є збитковими і деякі держпідприємства можуть працювати ефективно та дуже прибутково. Але не має також ілюзій, що якщо підприємство працює в державній власності, воно працює на суспільство. Характерний приклад - Укртранснафта, підприємство має прибутки, але держава нічого!
Які будуть відповіді на ці питання, покаже час. Але дуже не хочеться аби приватизація по-новому 2015 була вписана в історію, як ще один дерибан держмайна. Дуже!!! Не хочеться!!!А поки те, що ж представлено в меню для приватизації.
Подписывайтесь на новости “КиевVласть” в Facebook
The Best Sale propositions 2015:
В енергетичній галузі це: "Центренерго" – 78% акцій, , "Донбасенерго" – 25%, Херсонська ТЕЦ, Одеська ТЕЦ, Миколаївська ТЕЦ та пакети акцій обленерго.
В нафтогазовій галузі – пакети акцій міськгазів.
В сільськогосподарській галузі – ДП "Конярство України" (близько 40 тисяч га землі), Яготинський цукровий завод, ДП "Чутове" та інші.
В добувній промисловості фігурує: державний концерн "Укрторф", відокремлений підрозділ Шахтоуправління "Нововолинське" ДП "Волиньвугілля", Шахта "Південнодонбаська №3 ім. Сургая", Шахта "Дмитрова" ДП "Красноармійськвугілля", Шахта "Центральна" ДП "Красноармійськвугілля", відокремлені підрозділи ДП "Львіввугілля" та інші. Також в списку є пакет акцій 16,5% Шахти ім. Засядька, та 50,5% ТОВ "Керамнадра".
В транспортній галузі: Гайворонський тепловозремонтний завод, Івано-Франківський локомотивремонтний завод, ТОВ "Торговий флот Донбасу", Авіакомпанія "Горлиця", авіаційне підприємство "Універсал Авіа".
В будівельній галузі: ПАТ "Дніпрометробуд".
В хімічній промисловості: Сумихімпром, Одеський припортовий завод, АК "Свема".
Також в списку фігурує ПАТ "Президент Готель", ПАТ "Атомпрофоздоровниця", ПАТ "Укрнафтопродукт".
А ще 13 портів, ПАТ "Українське Дунайське Пароплавство", українська будівельна корпорація "Укрбуд" та інші.
Источник: facebook.com/mgapchuk