неділя, 15 грудня 2024 г.
Нова ініціатива Зеленського щодо незаконного збагачення - сира та зовсім не готова до прийняття у вигляді закону

Нова ініціатива Зеленського щодо незаконного збагачення - сира та зовсім не готова до прийняття у вигляді закону

Юрій Гаврилечко

Співзасновник Української фабрики думки

Щодо президентського законопроекту про "повернення в Кримінальний кодекс України (ККУ) норм про незаконне збагачення". Це абсолютно безглуздий законопроект, ухвалення якого нічого не дасть, бо покарання передбачається за набуття "неправомірих активів".

Нагадаю, "активи" - це те, що приносить прибуток. Тобто, фраза "набуття особою, уповноваженою на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, активів, вартість яких більш ніж на 12 тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян перевищує її доходи" означатиме, що прокуратура повинна буде довести, що чиновник за допомогою придбаного отримував прибуток.

Наприклад, здавав в оренду придбаний будинок. Звісно ж, це зробити буде майже неможливо. А що таке "набрання законної сили рішенням суду про визнання необґрунтованими активів" і чому відповідні зміни вносяться до Кодексу законів про працю - зовсім незрозуміло.

Подписывайтесь на новости “КиевVласть”
 

Як прокуратура, згідно зі ст.291 Цивільно-правового кодексу буде доводити, що "активи або грошові кошти, необхідні для придбання активів, щодо яких поданий позов про визнання їх необґрунтованими, не були набуті на законній підставі", а вже потім вимагати в суду засадити чиновника за порушення ст. 36 Кодексу законів про працю? Посадити за адмінпорушення?

Тому за ухвалення такого законопроекту жодних наслідків для корупціонерів не буде. Ще й Конституційний суд, скоріш за все, визнає неконституційними всі його положення.

Нагадаю, що законопроектом пропонується таке визначення терміну "активи - грошові кошти (у тому числі готівкові кошти, кошти, що знаходяться на банківських рахунках чи на зберіганні у банках або інших фінансових установах), інше майно, майнові права, нематеріальні активи, обсяг зменшення фінансових зобов’язань, а також роботи чи послуги, надані особі, уповноваженій на виконання функцій держави або місцевого самоврядування".

Це визначення не співпадає із визначенням у базовому законі "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", де в ст.1 чітко вказано: "активи - ресурси, контрольовані підприємством у результаті минулих подій, використання яких, як очікується, призведе до отримання економічних вигод у майбутньому.

ККУ - не закон, тому суд має використовувати визначення із закону, а не з ККУ при наявності суперечностей.

Проте, суд першої інстанції, а навіть так званий "антикорупційний суд" є судом першої інстанції, може використати визначення терміну активи з ККУ. Але справа все одно дійде до пленуму Верховного суду, який, за сталою практикою, визнає, що варто використовувати визначення, наведене у спеціалізованому законі, а не ККУ, щоб не створювати правових колізій.

Вочевидь, законопроект, поданий президентом, готувавсь нашвидкоруч і надмірно "сирий". Маємо те, що маємо.

Прим. KV. Нагадаємо, що у Верховній Раді є ще два законопроекти щодо повернення до ККУ статті про незаконне збагачення - Петра Порошенка та Юлії Тимошенко.

Читайте: Президент Зеленский внес на рассмотрение парламента законопроект о незаконном обогащении

Юрий Гаврилечко, эксперт Фонда общественной безопасности и Центра анализа экономической политики

Источник публикации

КиевVласть

Теги: новости украины, законопроект, зеленский, незаконное обогащение, криминальный кодекс

середа, 17 квітня 2024 г.
18:19
УВАГА!!! КиївВлада переїхала на новий домен
п'ятниця, 12 квітня 2024 г.
20:56
“Українська команда” передала велику партію дронів-літаків легендарному батальйону “Ахіллес”, - Палатний
20:51
Ексміністр оборони Резніков став директором безпекових і оборонних програм в ГО “Український інститут майбутнього”
20:45
Начальник КОВА Руслан Кравченко у Чернівцях взяв участь у Конгресі місцевих та регіональних влад при Президентові України
20:34
На київській ТЕЦ-5 встановлять додаткові генератори
20:20
В Україну повернули тіла 99 полеглих захисників
20:02
У Києві з суботи відновлює роботу автобус № 7 (схема)
19:54
На Бахмутському та Новопавлівському напрямках відбито понад 40 атак, загалом на фронті 81 боєзіткнення, - Генштаб ЗСУ
19:43
Представники громадськості вимагають припинити переслідування антикорупційних активістів та журналістів-розслідувачів
19:31
Відзавтра, 13 квітня, столичний автобус № 35 подовжить свій маршрут до вулиці Гліба Бабіча (схема)
19:13
“Укренерго” організувала для ветеранів війни програму навчання та працевлаштування “Разом”
19:01
На Броварщині витратять 1,86 млн гривень на облаштування дитмайданчиків
18:49
На вулиці Богатирській у Києві до 21 квітня обмужать рух транспорту (схема)
18:36
У Броварах з'явився новий патріотичний стінопис “Обіймаю тебе, моя Україно!”
18:17
Столична влада зупинила проведення аукціону з надання в оренду Житнього ринку
18:04
У реєстрі зниклих безвісти наразі налічується понад 2 тисяч дітей
Календар подій
Підтримка армії та більше коштів на “цивільні” напрямки: Київрада внесла зміни до бюджету-2024 і Програми соцекономрозвитку
12 квітня 2024 г. 15:00
Підтримка армії та більше коштів на “цивільні” напрямки: Київрада внесла зміни до бюджету-2024 і Програми соцекономрозвитку
Столична міськрада 11 квітня 2024 року внесла чергові зміни до бюджету Києва на 2024 рік, а також відкоригувала нову Програму економічного та соціального розвитку (ПЕСР), яка розрахована на 2024-2026 роки. Точний перелік всіх коригувань буде доступний після публікації цих документіві, адже депутати і чиновники погодили внесення до відповідних проєктів рішень численних правок безпосередньо перед їх розглядом в сесійній залі. Між тим, відомо, що дохідну частину бюджету було збільшено до 75,2 млрд гривень, видаткову – до 92,5 млрд гривень. Відповідно, додаткові 995 млн гривень планується витратити по програмі “Захисник Києва”, 79,9 млн – на обладнання опорних пунктів в межах столиці, 459,3 млн гривень – на різні соціальні виплати військовослужбовцям, 30 млн гривень – напряму нададуть Міністерству оборони України в якості субвенції тощо. Не обійшлося і без збільшення витрат на “цивільні” напрямки – ще 89,4 млн було виділено на ремонтні роботи на дорогах, 50,8 млн – на реконструкцію ліфтового обладнання в багатоповерхівках і т.д. Була відповідно відкорегована і нова Програму економічного та соціального розвитку (ПЕСР), яка розрахована на 2024-2026 роки. 
Бюджет Києва дуже скромно поповнився за рахунок оренди та приватизації комунального майна у 2023 році
10 квітня 2024 г. 09:00
Бюджет Києва дуже скромно поповнився за рахунок оренди та приватизації комунального майна у 2023 році
У 2023 році столична влада продемонструвала одні з найгірших результатів наповнення бюджету за рахунок оренди і приватизації комунального майна за останні роки. Як стало відомо, від такої оренди до міської скарбниці надійшло 33,9 млн гривень, що більш ніж в половину менше планових показників, а від продажу комунальної нерухомості – 81,9 млн гривень (плюс ще 18.9 млн гривень, які були перераховані у 2024 році), що набагато менше ніж у попередні роки. Судячи з усього, причиною таких скромних надходжень до міського бюджету є і повномасштабна війна, яка знизила бізнес-активність у столиці, і систематичні порушення процедур і законодавства з боку профільних чиновників КМДА, які кожного року обходяться киянам у десятки мільйонів гривень.