понедельник, 23 сентября 2019 г.
Демонополізація декомунізації. Нова промислова політика

Демонополізація декомунізації. Нова промислова політика

Роман Головін

Розробник і втілювач Народної земельної реформи

Оголосивши і привчивши, що державне це погано, українців з радістю відправили в ринкову економіку, забравши комуністично-промислове набуття українського народу  (природньо-національні  монополії) собі по кишеням-карманам. В Україні чи для України сформували особливе бачення ринкової економіки - без держави і недержавними монополіями.

От і поїдаємо наслідки: ні державної, ні ринкової економіки, а суцільна монопольна економіка.

Ми недооцінюємо негативний вплив недержавних монополій на наше соціально-економічне життя, на розвиток промисловості і сільського господарства.

Держава скута в приватно-монопольних ліщатах. Сировинність економіки, її антисоціальність спричинені, також, недержавною монополізацією.

Постачання газу, електрики населенню і виробництву – все в приватних монополіях. Автомобільне пальне (бензин, дизель, газ) в монополії. Вода в Києві і та в приватній монополії.

Подписывайтесь на новости “КиевVласть”
 

Наявність навіть незначної частки недержавного видобутку газу, нафти чи вугілля буде спричиняти надмірне зростання цін на вуглеводні - заради свого прибутку  власники недержавного видобутку готові лобіювати завищення цін. Так, держава теж отримає прибутки, але вони десь хаотично втратяться розбігаючись по нескінченним перерозподілам бюджетів, потрапляючи, знову ж таки, в нові пастки монополій. В таких видобувних галузях нереально створити конкуренцію, хіба що надати кожному українцю невідчужуване право на свердловину чи частку в вугільній шахті.

В розвинених країнах боротьба з монополіями – основа існування ринкової економіки. Держави цих країн не раз “розривали” навпіл економічні монополії найбагатших людей країни. І це нормально – країна і її громадяни понад усе. Існування недержавних монополій суперечить існування ринкової економіки.

В Україні ж антимонопольні органи не працюють в інтересах держави і суспільства, а скоріше обслуговують інтереси тих же приватних монополій.

Відтворення і розвиток промислового виробництва та існування недержавних монополі не сумісні речі. Поняття ринкового ціноутворення буде зневільовано монопольним ціноутворенням, робитиме організацію і існування виробництв не конкурентоспроможнім, а державну підтримку не доцільною.

Існуєче антимонопольне законодавство досить потужне, але не застусовальне – існуючий антимонопольний орган неефективно і несвоєчасно реалізує антимонопольну політику. Крім того, антимонопольне законодавство, фактично, не розповсюджується на природньо-національні монополії “захоплені” олігархічними оточенням влади різних періодів.

Тому, треба переглянути ставлення до монополій, як в суспільно-економічному баченні так і в законодавчому.

НЕДЕРЖАВНІ МОНОПОЛІЇ НЕОБХІДНО ПРИПИНИТИ

Форми, методи і інструменти припинення монополій можуть бути різні.

Так, зміна форми земельних відносин дасть змогу припинити аграрні монополії орендарів і, як наслідок, спричинить зростання доходів власників землі і усуспільненню прибутків – запрацюють ринкові механізми в земельних відносинах. Також, така зміна не допустить формування монопольної власності на землю.

 А заміна чи започаткування нових організаційних форм відносин власності у створенні чи реорганізації промислових підприємств матиме суттєвий вплив на монополії через підвищення конкурентності в галузях, а також надасть суспільно-правові підстави до державного втручання в діяльність монополій в суспільно значимих інтересах.

Держава може пропонувати викупити або прийняти монополію без викупу. Це стосується також недіючих монополій, відтворення яких в інтересах унітарного власника не доцільно з точки зору відсутності суспільного інтересу. У нас в країні існують підприємства, які практично призупинили виробництво, не мають можливості для відтворення повноцінного виробництва. При прийнятті монополії до державної власності чи передачі об’єднанню громадян, держава може фінансувати і забезпечувати відновлювальний процес виробництва. Як приклад, це підприємства автопрому – підприємства є, а продукції немає.

Держава може на підставі діючого законодавства урегулювати монополію, визначивши порядок ціноутворення, конролю витрат, призначення менеджменту.

Держава повинна повернути природньо-національні монополії, які передані до приватного управління і є джерелом перешкоджання розвитку виробництва та високих цін та тарифів для населення. Варіантів для повернення може бути достатньо.

Держава в інтересах українців повинна реорганізовувати і управляти природними і економічними монополіями. Для цього необхідне впровадження нової якості державного управління власністю українського народу. Для цього необхідна воля.

В результаті запропонованих дій будуть створені в суспільних інтересах державні монополії. Буде накладено обмеження на діяльність приватних монополій. Сформовані і розвинені ринкові механізми замість монопольного гальма розвитку виробництв. І, нарешті, припинено монополії, які не можливо реорганізувати в суспільних інтересах.

Вигодонабувачами від нової антимонопольної політики будуть громадяни і виробничі підприємства. Це знижені тарифи, спрощений доступ до ресурсів природньо-національних монополій – це чинник всебічного розвитку країни.

Право на монополії має тільки український народ в особі держави.

Існувати можуть тільки суспільно-державні монополії на підставі діючих справедливих законів України і бути під суспільно-державним контролем. 

Читайте: Повернення ресурсів українському народу

Роман Головін, кандидат наук з державного управління

KиевVласть

Теги: Экономика, роман головин, монополии, промышленная политика, негосударственные монополии

понедельник, 23 сентября 2019 г.
16:04
Каждый десятый детсадовец в Киеве не привит согласно графику
15:44
В Киеве переименовали остановки и станцию скоростного трамвая имени Александра Сабурова
15:26
До конца осени в Киеве отремонтируют 8 скверов (адреса)
15:04
Киевоблсовет назначил директоров коммунальных учреждений Киевщины
15:00
Зеленский подписал закон об импичменте президента
14:43
Павловский сквер в Киеве могут застроить многоэтажками
14:36
Нардеп Ткаченко предлагает избирать столичного градоначальника голосами депутатов Киевсовета, а не рядовых горожан (видео)
14:25
Сегодня ночью в Киеве ожидаются сильные заморозки
14:05
Численность населения Киевщины за семь месяцев года выросла на 6288 человек
13:46
Три ночи подряд столичные трамваи №28 и №30 будут курсировать по измененным маршрутам
13:29
Трампу пригрозили импичментом из-за разговора с Зеленским
13:27
После скандала в киевской гимназии в КГГА обещают “усилить контроль” за школьными столовыми (видео)
13:06
В 15 населенных пунктах Киевщины отопительный сезон под угрозой срыва
12:46
Кличко решил избавиться от Давтяна и Спасибко и заменить обоих Максимом Бахматовым
12:25
Мэр Киева взял в советники бизнесмена Максима Бахматова (фото)
12:04
Столичный путепровод на улице Курбаса закрыли для пешеходов до конца года
Календарь событий
Столичные власти разрешили застраивать склоны горы Щекавица
23 сентября 2019 г. 15:00
Столичные власти разрешили застраивать склоны горы Щекавица
В Киевской горгосадминистрации (КГГА) разрешили компании из бизнес-группы “Континиум” (основана бизнесменами-политиками Степаном Ивахивым и ныне покойным Игорем Еремеевым) перестроить четыре нежилых здания на ул. Олеговская, 36 в 27-метровый многофункциональный комплекс. Похоже, соответствующие ГУО выдали ООО “Адаманс” безосновательно: детальный план территории (ДПТ) не утвержден, земельный участок передавался в аренду этому ООО только для эксплуатации зданий, строительные работы придется вести в границах памятника ландшафта и истории местного значения “Исторический ландшафт Киевских гор и долины реки Днепр” и археологического заповедника. Кроме того, “Континиум” уже отличился в Киеве строительством жилого комплекса с превышением проектной этажности.