10 кроків для перетворення Києва на місто-сервіс
Для того, щоб реалізувати концепцію “Київ – місто-сервіс” необхідно:
Крок 1:
Створити відокремлений орган Київський офіс технологій та інновацій, на базі якого буде створено експертний координаційний та ситуаційний центри, головне завдання яких: розробка та моніторинг впровадження концепції “Київ – місто-сервіс”, частиною якої стане програма “Київ – безпечне місто”.
Крок 2:
Створити Департамент цифрових трансформацій КМДА, який буде забезпечувати реалізацію програм цифрової трансформації, інформатизації, електронного урядування, телекомунікацій, захисту інформації та адміністративних послуг, шляхом злиття Департаменту інформаційно-комунікаційних технологій та Департаменту (Центру) надання адміністративних послуг міста Києва.
Крок 3:
Провести аудит діяльності Департаменту інформаційно-комунікаційних технологій на предмет виконання Комплексної міської цільової програми “Електронна столиця”, починаючи із 2015 року.
Необхідно установити доцільність виконання кожного заходу програми “Електронна столиця”, та організувати перевірку установи Державною аудиторською службою України із залученням Торгівельно-промислової палати України (Дирекція комп'ютерних технологій та інформаційної безпеки, Дирекція незалежних фахових експертиз).
Крок 4:
Розробка (уніфікація) єдиних функціональних і технічних вимог до апаратно-програмних засобів програми “Київ – місто-сервіс”. Формування організаційно-правового механізму управління системами: Положення, Порядки оброблення інформації, Регламенти роботи. Методологій прогнозування, реагування та запобігання загрозам, для кращого забезпечення безпеки громадян міста.
Крок 5:
Створити єдину комунікаційну платформу для громадськості та органів місцевого самоврядування, для покращення якості діалогу, та з метою усунення ризиків громадської безпеки, правопорядку і безпеки середовища проживання на базі взаємодії органів влади та громадськості.
Крок 6:
Остаточний перехід адміністративних послуг міста та районів з паперових на електронні. Інтеграція порталу адміністративних послуг комунікаційною платформою громадян міста. Запровадження рейтингової системи управління якістю за надавачами адміністративних послуг.
Крок 7:
Розвиток інформаційно-комунікаційних технологій в місті Києві. Максимальний акцент на розроблення додатків до смартфонів. Інтеграція міських ресурсів до державних. Розроблення сервісів для обміну інформацією. .
Крок 8:
Розвиток інформаційно-телекомунікаційної системи “Електронний архів міста Києва”, зокрема мова йде про документи фонду Р-1654 “Відділи реєстрації актів цивільного стану у м. Києві”. Потрібно провести оцифрування всіх архівних документів, індексацію електронних графічних образів відсканованих архівних документів, створення електронного каталогу актів (записів) тощо.
Крок 9:
Розроблення повноцінної ІТС “Управління майном громади” (ГІС система). Земля, будинки (житлові та нежитлові приміщення), інфраструктура (дороги, труби, лінії передач тощо). Продажі, податки, оренда тощо.
Крок 10:
Впровадження комплексних систем захисту інформації реєстрів КМДА. На сьогодні жодна КСЗІ не проваджена, зокрема і у реєстрах, де зберігаються персональні дані мешканців. Наприклад, реєстр територіальної громади, системи адміністративних послуг, земельний кадастр, містобудівельний кадастр. Система “Безпечне місто” також не має КСЗІ. Атестатів відповідності на ці ІТС не мають.
Звичайно це дуже позверхній драфт дорожньої мапи, але він більш менш точно вказує вектор руху.
Олег Чеславський, голова ГО “Укрмедіа”