п'ятниця, 19 квітня 2024 г.

Чому у столиці не працюють аварійні кнопки у ліфтах: хто винен і що робити

Чому у столиці не працюють аварійні кнопки у ліфтах: хто винен і що робити

У Києві в сфері житлового господарства загострилася нова проблема, пов`язана з ліфтами: у висотних домах, що облаштовані підйомниками, повинна працювати диспетчерська система аварійного виклику, адже ліфтові кабіни облаштовані спеціальними кнопками, проте в переважній більшості багатоповерхівок, які зводилися ще у 1970-1990 рр, аварійні кнопки не працюють, а від містян, які часом застрягають у ліфтах, находить чимало скарг. Проте навіть після заміни ліфтів на нові робота аварійних кнопок здебільшого залишається заблокованою.

Як з`ясували журналісти, цей кнопковий колапс стався через дві головні причини – технічну і корупційну.

Подписывайтесь на новости “КиевVласть”
 

Зупинимося детально на кожній з проблем.

Як у столиці працює аварійна система у ліфтах

Виявилося, що нинішня система диспетчерської ліфтової служби у Києві ще досі залишається дротовою. У той час, коли Ілон Маск виводить у космос десятки супутників, а США фактично розпочали колонізацію Марса, у Києві від кнопки в кабіні ліфта досі тягнуться дроти (і це у кращому випадку), по яких і має передаватися сигнал до працівників об’єднаної диспетчерської служби “Городок” у разі, якщо ліфт раптово перестає працювати, а всередині заблокованими опиняються люди. Вже після сигналу диспетчер мав би почути людину, яка застрягла в ліфті, та надати оперативно їй допомогу. Наприклад, запустити ліфт дистанційно або викликати на підмогу спеціальні/екстрені служби.

Подписывайтесь на новости “КиевVласть” в Телеграм

Але по факту за 30-50 років експлуатації ліфтів система диспетчеризації на сьогодні фактично втрачена. “Червоні” кнопки не працюють навіть після ремонтів чи заміни елеваторів. Через те, що дроти вже давно фізично пошкоджені (наприклад, через закінчення строку експлуатації чи втручання людей або навіть щурів).


Відтак аварійні кнопки у багатьох будинках перестали працювати, сигнал диспетчерам фізично вже не надходить. Тому у разі зупинки ліфту, аби вибратися зсередини, треба покладатися виключно на себе чи сусідів.

Примітно, що робота диспетчерської служби входить у тариф на обслуговування будинку.

Тобто мешканці багатоповерхівок фактично платять за повітря – віддають гроші за послугу, якою не можуть скористатися.

Поки ж у Києві думають, як вирішити цю, здавалося б дрібну але важливу проблему і знайти їй сучасне рішення, у світі диспетчерські системи вже давно працюють з використанням нових технологій. Зокрема, через бездротові системи.

Як корупція зриває реформу диспетчерської служби

Сучасна Україна була б не Україною, якби навіть у таку незначну сферу, як диспетчерська служба не просочилася корупція. Зокрема, з міського бюджету планувалося виділення близько 60 млн грн на оновлення аварійної системи.

У квітні 2018 р. після тендеру КП “ГІОЦ” і ТОВ “Українські бізнес комунікації” (бенефіціари – Борисов О.В., Миримська В.О. та Бондар Р.М.) навіть уклали договір на створення комплексу “Оперативно-диспетчерське обслуговування житлового фонду та систем управління, контролю і забезпечення безпеки ліфтового обладнання”. Згідно з цією угодою, передбачалася поставка комп’ютерного обладнання, ліцензій та спеціального програмного забезпечення на загальну суму 58,81 млн грн. Але, за попередніми оцінками, частину цих коштів – 22 млн гривень – спритні “реформатори” привласнили собі.

Це зокрема виявилося у результаті розслідування, яке розпочала СБУ після того, як стало зрозумілим: гроші платників податків на оновлення диспетчерської виділили, а аварійні кнопки у ліфтах так ніхто й не замінює.

За даними правоохоронців, злочинці застосували схему з привласнення бюджетних коштів, використовуючи з десяток підставних фірм.

Зокрема, мова йде про ТОВ “ДЕЛЬ-ПАК СІСТЕМС Україна” (бенефіціари - Некрасов В.О. та Щорба Л.О.), ТОВ “СЕА ОДС” (бенефіціари – Чебаков О.В. та Бойко А.І.), ТОВ “БАРС УКРАЇНА” (бенефіціари – Щорба Л.О. та Камрікова О.О.).

Примітно, що розслідування проводилося за двома провадженнями – №42018110000000355 (від 08.10.2018 щодо розкрадання бюджетних коштів та створення фіктивних підприємств) і №32015100030000034 від 19.06.2015. У ході слідства було встановлено злочинний зв’язок усіх компаній.

Слідчі також з`ясували, що ТОВ “Українські бізнес комунікації” як головний підрядник реалізував лише два з п’яти етапів створення комплексу. Згодом перевірка встановила просто цікаві речі. При цьому правоохоронці виявили, що ТОВ “Українські бізнес комунікації” з 1 січня 2017 р. надало своє програмне забезпечення та обладнання диспетчеризації в оренду (повністю або частково) трьом згаданим вище підприємствам: ТОВ “СЕА ОДС”, ТОВ “Барс Україна” і ТОВ “Дельта-пак сістемс Україна”. Ці три фірми тільки на папері “надавали” послуги з операційно-диспетчерському обслуговуванню об’єднаних диспетчерських систем будинків комунальної власності в різних районах Києва.

На думку слідчих, цей факт засвідчив про імітацію або часткову імітацію процесу розробки модулів до зазначеного ПЗ, а значить сума закупівлі була штучно збільшена орієнтовно на 21,9 млн грн. Крім того, як вважають правоохоронці, йдеться про намір виконавця поставити вже вживане обладнання диспетчеризації.

Також СБУ з’ясувала, що “СЕА ОДС”, “Барс Україна” і “Дельта пак сістемс Україна” пов’язані між собою фірми, адже вони подавали фінансову звітність з однієї IP-адреси, надавали “послуги” з диспетчерського обслуговування, використовуючи спільних операторів, і були конкурентами у проведених тендерах без залучення третіх компаній у всіх десяти районних комунальних керуючих компаній з обслуговування житлового фонду Києва.

Крім того, дані “прокладки” планували працювати й далі, “оновлюючи” диспетчерську систему старим обладнанням та імітуючи бурну роботу. Та аварійні кнопки у ліфтах так ніхто міняти не збирався, тому система досі не запрацювала по-новому.

У той же час, за оцінками слідчих, махінатори нарахували за свої “послуги” 150 млн грн. Ситуація просто дійшла до  якогось дивного абсурду. І якби не втручання КМДА і силовиків, невідомо скільки б сотень мільйонів ці ділки ще “висмоктали” б з міського бюджету за казна-що.

Але, як це зазвичай буває в нашій країні, розслідування та судові процеси з юридичними війнами можуть тривати роками, покарання винних може зависнути у повітрі, але проблема з кнопками у ліфтах так досі нікуди не дівається. Очевидно, сама по собі вона не вирішиться. До того ж, містяни продовжують сплачувати за непрацюючі аварійні кнопки у своїх комунальних платіжках.

Що робити?

Наразі ж поки невідомо, як можливо реанімувати систему, яка морально і матеріально безповоротно відстала від сучасності. Погодьтеся, виглядає диким прокладати нові кабелі в той час, коли Ілон Маск запустив на орбіту супутник, щоб “розсіювати” безкоштовний інтернет над Африкою. Більше того, для такого архаїчного проекту зараз навіть важко знайти спеціалістів – всі вони вже люди пенсійного віку, а нових спеціалістів у цій сфері на ринку не з’являється.

Тому головна ціль – запровадити нові сучасні види диспетчеризації без дротів, але з працюючою кнопкою виклику.

І тому все більше мешканців Києва цікавить, чи планує столична адміністрація все ж таки придивитися до проблеми і знайти їй сучасне рішення. Адже у світі диспетчерські системи вже давно працюють з використанням нових технологій. Зокрема, через бездротові системи.

Фото: з відкритих джерел

КиевVласть

Олексій Алтинов

Теги: новости киева, сбу, новости компаний, мнение, кп гивц, уголовные производства, лифтовое хазяйство

середа, 17 квітня 2024 г.
18:19
УВАГА!!! КиївВлада переїхала на новий домен
п'ятниця, 12 квітня 2024 г.
20:56
“Українська команда” передала велику партію дронів-літаків легендарному батальйону “Ахіллес”, - Палатний
20:51
Ексміністр оборони Резніков став директором безпекових і оборонних програм в ГО “Український інститут майбутнього”
20:45
Начальник КОВА Руслан Кравченко у Чернівцях взяв участь у Конгресі місцевих та регіональних влад при Президентові України
20:34
На київській ТЕЦ-5 встановлять додаткові генератори
20:20
В Україну повернули тіла 99 полеглих захисників
20:02
У Києві з суботи відновлює роботу автобус № 7 (схема)
19:54
На Бахмутському та Новопавлівському напрямках відбито понад 40 атак, загалом на фронті 81 боєзіткнення, - Генштаб ЗСУ
19:43
Представники громадськості вимагають припинити переслідування антикорупційних активістів та журналістів-розслідувачів
19:31
Відзавтра, 13 квітня, столичний автобус № 35 подовжить свій маршрут до вулиці Гліба Бабіча (схема)
19:13
“Укренерго” організувала для ветеранів війни програму навчання та працевлаштування “Разом”
19:01
На Броварщині витратять 1,86 млн гривень на облаштування дитмайданчиків
18:49
На вулиці Богатирській у Києві до 21 квітня обмужать рух транспорту (схема)
18:36
У Броварах з'явився новий патріотичний стінопис “Обіймаю тебе, моя Україно!”
18:17
Столична влада зупинила проведення аукціону з надання в оренду Житнього ринку
18:04
У реєстрі зниклих безвісти наразі налічується понад 2 тисяч дітей
Календар подій